zaterdag 27 december 2014

Top 5 favoriete boeken

De laatste tijd ben ik weer helemaal in mijn boekenwereldje.
Ik heb mijn lees-mood weer terug te pakken. Dagelijks lees ik zo rond de tientallen bladzijden.
Als je boeken leest, kun je gewoon je fantasie kwijt/uiten door een beeld in je gedachten te vormen. Dat vind ik zo bijzonder aan het lezen van boeken. Je hebt diverse genres, dus voor ieder wat wils!
Ik ga een top 5 van mijn recent gelezen boeken op een rijtje zetten, dus lees snel verder! >>


Jullie zullen trouwens merken dat 3 van de 5 boeken waar ik het over ga hebben, over loverboys gaat. Dat komt omdat ik dit voor boekverslagen heb gelezen. Niet dwingend, maar ik wilde graag boeken over loverboys lezen. Daar moet meer aandacht aan besteed worden, vind ik ...

5. Glazen hart- Femke Deen. 128 blz.
Dit boek vind ik zelf voor meisjes met een leeftijd tussen de 10-14 jaar ongeveer. Ik merkte zelf wel tijdens het lezen dat het niet echt voor mijn leeftijd geschikt was, omdat er niet veel moeilijke woorden en zinnen in zit. Je leest hoe loverboys jongere meisjes in de maling nemen. In dit boek gaat alles niet heftig aan toe eigenlijk.


4. Echte mannen eten geen kaas - Maria Mosterd. 186 blz.
Dit boek is zeker een aanrader. Ik had hem binnen oogomslag uitgelezen. Dit boek gaat over een meisje, genaamd Maria, die al snel door een loverboy in de prostitutie komt. Erg interessant is dit boek. Je leest er ook snel doorheen. Er valt hiet niet veel over te zeggen. Je moet hem vooral zelf lezen. Ik en een vriendin van mij waren al snel verslaafd aan dit boek :)


3. Geen blote voetjes in het zand- Stichting Lieve Engeltjes. 256 blz.
Ik vind het erg interessant om waargebeurde verhalen te lezen. Het inspireerd mij heel erg. Je denkt eens na dat een bepaald iets dat ook bij jou kan voor komen. Dit boek gaat over ouders die vertellen over hoe ze hun kind hebben verloren. Erg trieste verhalen staan erin ... In totaal staan er 48 verhalen in over het verlies van een  kind. Je kan dit vergelijken met de vragen en antwoorden pagina's van de 'Hitkrant' bijvoorbeeld, maar in dit boek zit alles op een hoger leveltje. Het gaat hier wat heftiger aan toe. Ik las dit boek met tranen in mijn ogen. Je leeft erg mee met die personen. Je leest hoe erg dit eigenlijk is. Als je geinteresseerd bent in waargebeurde verhalen, is dit boek zeker iets voor jou. Leg de vragenrubrieken van tijdschriften eens aan de kant en begin met het echte werk.



2. Hoe denkt een miljonair?- Liesbeth Noordegraaf Eelens. 159 blz.
Dit boek is meer geschikt voor mensen die basis econonomie kennis hebben en een goed Nederlands woordenschat, want anders steek je er niet veel van op. Eigenlijk is dit boek helemaal niet geschikt voor mij, omdat dit boek meer gericht is op volwassenen mensen. Ik ben natuurlijk weer zo eigenwijs om dit boek wél te lezen. Het is echt een super leerzame boek! Later ga ik een wat hoger beroep uitoefenen dan de meeste mensen, dus ik heb nu alvast een aantal nieuwe dingen geleerd over economie, de wereld en noem het maar op... Ik ben alleen nog bezig met het lezen van dit boek. Alleen dan heeft het wel wat meer tijd nodig, omdat ik echt alles wil begrijpen wat er staat in het boek. Voor de mensen die alvast uitkijken naar de toekomst en de baan die je later gaat uitoefenen, is dit zeker een aanrader. In dit boek leer je ook dat geld niet gelukkig maakt en hoe het eigenlijk is om miljonair te zijn. Dit is nog niet alles, er staat nog veel meer in! Ik ben in ieder geval een fan van dit boek!



1. Loverboys- Helen Vreeswijk. 317 blz.

Dit is een best wel een dikke boek, maar het is wel overduidelijk mijn favoriet. Dit boek is zelfs zo spannend, dat je bijna vergeet adem te halen. Ik heb dit boek letterlijk binnen een paar dagen uitgelezen. Je kunt gewoon niet stoppen met lezen. In mijn tussenuren op school, zag je mij met dit boek tussen mijn armen lopen. Telkens als ik tijd had, al was het maar 10 minuten, las ik dit boek. De titel verklapt het al, het is een vrij heftig verhaal over loverboys. Je steekt er erg veel van op! De schrijfwijze van de schrijfster is in alle details. Elk detail in dit boek word omschreven. Je zit zelf zo diep in het verhaal dat je er bijna in verdrinkt. Ik wil niet veel verklappen over dit boek. Je zou zelf dit boek moeten lezen om te weten te komen hoe alles afloopt. Ik raad in ieder geval iedereen dit boek aan. Ieder meisje zou dit boek moeten lezen!



Dit zijn mijn top 5 boeken die ik in deze maand heb uitgelezen. Misschien zie je een boek, dat je zelf ook graag zou willen lezen? Sprint maar alvast naar de bibliotheek zou ik zeggen. Voor de mensen die geen of weinig boeken lezen: LEES BOEKEN! Dit is veel leuker dan tv kijken vind ik zelf. Je ABN wordt door het lezen steeds verder/beter  ontwikkeld/verbeterd. Op tv moet je ook gewoon kijken wat een bepaald kanaal uitzendt, maar met boeken kun je zelf je eigen genre kiezen en dan kan je je zelf beelden in je hoofd hebben. Jij bepaald zelf de beelden. Zo mooi is dat. Ik ben in ieder geval obsessed met boeken lezen. Hopelijk zit jouw favoriete boek hier wel tussen of komen één van deze boeken in jouw favoriete boeken lijst.

Liefs,
Basak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je leuke berichtje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...