zaterdag 15 juni 2013

10 tips voor het maken/leren van huiswerk ♥

10 tips voor het maken/leren van huiswerk ♥                                       


We kennen het allemaal 'huiswerk' 
één van de vreselijkste dingen, dat 
vooral onze tijd verspild. 
Ik denk ook dat bijna niemand het 
leuk vind. Binnenkort komt de laatste 
proefwerkweek eraan 
(tenminste op mijn school) dus ik 
heb wat tips voor jullie om 
beter/sneller klaar te zijn met je 
huiswerk/leerwerk. 
Deze week ga ik ook minder bloggen 
want ik moet heel hard leren.
Dit zijn vooral tips die ik vaak gebruik:



Laten we beginnen !

1. Zorg ervoor dat  je niet op je 
mobiel, Twitter, Facebook, Youtube 
etc. gaat, dit is natuurlijk leuker dan 
huiswerk maken maar zo komt het 
nooit snel af. Dus leg je mobiel weg 
zodat je hem niet pakt.

2. Plan in wat je wilt gaan doen voor 

die dag. Je kunt ook een goedkoop 
agenda kopen bij de Action waar je 
alles inplant als je het klaar hebt dan 
streep je het door, dat is best leuk om
te doen want je krijgt er een gevoel bij 
van: ' Yes weer één ding minder' 
althans dat heb ik. Ik doe dat soms 
ook maar dan op een blaadje of in 
mijn schrift.


                                       

3. Zorg ook dat je al het 

huiswerk netjes opschrijft dat 
je het goed kan lezen. 
Niet dat je je afvraagt van: 'wat 
staat daar?' Zorg dus dat je even
 de tijd neemt om het op te schrijven.

4. Ga niet eerst leuke dingen

doen.
Begin gelijk aan je huiswerk/leerwerk
je zou dan kunnen denken: 'als ik klaar 
ben mag ik iets leuks gaan doen.' Dit 
is beter dan je eerst leuke dingen gaat 
doen. Ik houd me er niet altijd aan maar 
ik probeer het wel.


                                      
5. Ben je slecht in talen zoals 

Engels, Frans en Duits? Leer 
dan op Wrts dit is super fijn.
Maar als ik op Wrts leer dan 
heb ik altijd de neiging om op 
Youtube te gaan en dat is niet 
de bedoeling.
Dus ik schrijf altijd alles op papier 
met de vertaling erachter, als je een 
woordje kent zet je er een stipje 
voor en bij de woorden waar geen 
stipjes voor staan schrijf je nog 
een keer op papier.
Zo word het aantal woordjes 
steeds kleiner.

6. Als je een lange toets moet 
leren neem je korte pauze's haal 
wat drinken of wat lekkers.
Even iets anders doen is goed 
maar niet te lang.


                                 

7. Ben je slecht in vakken
 zoals Geschiedenis, 
Aardrijkskunde of Economie?
Dan kun je allemaal 
samenvattingen maken in je 
eigen woorden en dan leer 
je die. Heel handig !

8. Begin niet een dag van 

te voren te leren.
Kijk naar hoeveel je moet 
leren en plan in wat je op 
een dag wilt leren. (kijk tip 2)

                                     

9. Zorg wel dat je 's avonds 

stopt met leren.
Het is niet goed om tot laat 
te leren.

10. Als je het moeilijk vind om 

lang achter elkaar te leren zet 
dan een wekker aan bijv. op 
een kwartier, als de wekker 
afgaat neem je 5 minuten 
pauze en zo ga je steeds door.

                                        

Dit waren mijn 10 tips. Ik hoop

 dat jullie er wat aan hebben gehad.

Wat zijn jouw tips? 

Laat het me weten bij de reacties !
Heb je nog een request?
Laat het ook weten bij de reacties !
XxXBasak

3 opmerkingen:

  1. Handig tips!

    Tip: Je kunt ook in je blog schrijven wat je allemaal moet doen voor een toets, want de Nio & de cito komt er aan :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele handige tips!
    Ik heb nog een tip (die ik handig vind) namelijk: luister muziek.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je leuke berichtje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...