zaterdag 20 december 2014

Hoe zorg je voor een geweldige kerst ?


Een jaar geleden had ik ook een artikel over kerst geschreven. Dit jaar ga ik dat weer doen.
Ik ga jullie vertellen wat er zo leuk is aan kerst en hoe je voor een geweldige en onvergetelijke kerst kan zorgen.
Lees snel verder ! >

Iets wat zeker niet mag ontbreken bij kerst zijn natuurlijk kaarsen. Kaarsen maken kerstavond extra gezellig .
Je kunt kiezen voor een geurkaars, maar je kunt ook een geurloze kaars in een kaarshoudertje zetten, zodat het er erg gezellig uitziet. Ik haal mijn (geur)kaarsen bij de Ikea, daar zijn ze erg goedkoop! De kaarshouders kun bijvoorbeeld bij de Xenos of Blokker halen. Ik had ze ook nog bij de Action gezien!
Ten tweede vind ik al dat kerstverlichting zo leuk. Het ziet er dan altijd erg gezellig uit. Kerstverlichting zie je vooral in de kerstboom, in de stad en op vele andere plaatsen. Mijn kerstverlichting heb ik rondom mijn kamer opgehangen sinds vorig jaar. Omdat ik het zo gezellig vind, heb ik hem nog steeds in mijn kamer hangen. Heerlijk kerstgevoel is dat.
Als derde krijg ik een heerlijk winter/kerstgevoel als ik van die fluffy sokken aan heb. Je voeten blijven ook lekker warm in deze cosy sokken. De sokken voelen erg zacht aan. De cosy sokken kun je onder andere kopen bij de Hema of Primark. Lekker budget proof!


























Nu we het toch over sokken hebben... Ik houd ook erg van truien! Vooral van kersttruien. Bij de primark en H&M had ik gezien dat ze volop van die truien verkopen voor erg goedkoop. Neem er snel een kijkje zou ik zeggen!


's Winters vind ik het heerlijk om thee en warme chocolademelk te drinken. Koop een leuke kerstmok. Shop heerlijke thee bij de AH. Hier heb je heel veel keuze om uit te kiezen. Ik zou kiezen voor een kaneel thee bijvoorbeeld. Thee kun je ook bestellen bij een webshop. Je hoeft zelfs niet meer naar de Starbucks rijden voor je thee!

top 3 kerstthee's :
1. White Delight van Blanche Dael  - 3,50
2. herfstthee van Blanche Dael  - 2,75
3. Vanilla Caramel van Lipton - 1,56 (AH)

Wat mij nog meer die kerstgevoel geeft, is warme chocolademelk natuurlijk.
Je kunt dit extra speciaal maken door er wat mini marshmallows in te doen. Drink smakelijk!

Koop een klein kerstboompje, versier hem met wat kerstballen, gooi er een sliert lampjes in, en klaar is kees. Een leuke, schattige kerstboom op slaapkamer formaat.

Kerstbomen mogen natuurlijk niet ontbreken bij kerst! Het leuke aan kerstbomen zijn de verlichtingen en dat je hem kunt versieren met allerlei kleuren kerstballen, zodat je hem goed kan combineren met de kleuren van je meubels/accesoires in je kamer. Bij kerst heb ik altijd een mini kerstboom in mijn kamer met rode kerstballen. In de woonkamer zetten wij natuurlijk een grote kerstboom op, met chocolade-kerstballen ;)

Onder de kerstboom mogen geen cadeautjes ontbreken. Wij doen doen dat eerlijk gezegd niet meer. Het ziet er dan altijd erg kerstachtig uit en het is super leuk om met je familie eens iets leuks te doen zoals lootjes trekken. Geef maar toe, het is ook erg leuk om (kerst)cadeautjes uit te pakken!
Er zijn ook mensen die bij kerst heerlijke kerstkoekjes maken. Je kunt bijvoorbeeld bij de supermarkt een setje halen, waarmee je van die kerstkoekjes kan maken. Je maak een deegje en drukt een aantal leuke vormpjes uit. Dit doe je in de oven en voila, je hebt heerlijke kerstkoekjes.
Om alvast in de kerststemming te komen, zijn er ook kanalen die kerstfilms uitzenden, zoals RTL.
Je kunt zelf ook kerstfilms opzoeken op internet of Netflix. Mijn favoriete kerstfilm is Home Alone. Hij blijft leuk, ookal heb ik hem al een ontelbaar aantal keren gezien.

Dan heb je ook nog de kerstliedjes. Ik zing vaak erg vals mee met alle kerstliedjes. Op de radio zijn er nu al vele leuke kerst-nummers te horen. Mijn favoriet is Santa tell me- Ariana Grande.


Wat ik zelf erg jammer vind, is dat erg geen sneeuw is. Het is juist leuk als er sneeuw valt op kerstmis, maar dat is dit jaar niet het geval. Geen witte kerst voor Nederland helaas.

Wat vind jij zo leuk aan kerst? Vertel het me in de reacties!
Liefs, Basak :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je leuke berichtje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...